Friday, August 19, 2005

Mawi & Siti

Mawi bersama Siti Nurhaliza sebelum raptai sempena pelancaran Sambutan Bulan Kemerdekaan Peringkat Kebangsaan di Teluk Danga, Johor Bahru. Abang Long seronok dengar suara mereka mendendangkan lagu Seroja...


Seroja
Mari menyusun seroja
Bunga seroja ah... ah...
Hiasan sanggul remaja
Puteri remaja ah... ah...

Rupa yang elok
Di manja jangan dimanja ah... ah...
Puja lah ia sekadar
Oh sekadar saja

( korus )
Mengapa kau bermenung
Oh adik berhati binggung
Mengapa kau bermenung
Oh adik berhati binggung
Lupakan saja asmara
Pada asmara...
Lupakan saja asmara
Pada asmara...

Mari menyusun seroja
Bunga seroja ah... ah...
Hiasan sanggul remaja
Puteri remaja ah... ah...

Rupa yang elok
Di manja jangan dimanja ah... ah...
Puja lah ia sekadar
Oh sekadar saja

( ulang korus )

Lagu: S. Effendi


Lagi cerite tentang mawi..
Mawi bakal jadi jutawan
Hiburan ala “Mawi” dalam Pas

1 comment:

Anonymous said...

Mawi, Reza rai hari lahir


KUALA LUMPUR: Juara Akademi Fantasia 3 (AF3), Mawi atau Asmawi Ani mengaku terkejut dengan catatan jualan album kompilasi solonya yang mencecah 81,200 unit genap empat hari diedarkan di pasaran.



Sekali gus, ia menjadi berita paling menggembirakan bakat baru kelahiran Felda Taib Andak itu yang menyambut ulang tahun ke-24, semalam.

“Saya anggap semua ini rezeki dan berkat sokongan semua. Sebagai orang baru, ia menyuntik semangat untuk saya berusaha lebih gigih lagi.

“Cuma saya harap orang di luar sana jangan terlalu fanatik. Saya pun manusia biasa. Perhatian terlampau boleh menakutkan saya.

“Perlakuan yang melampau ketika saya pulang ke kampung tempoh hari membuatkan saya takut. Saya tertekan hingga mengigau dan sukar melelapkan mata. Alhamdulillah kini ia beransur pulih,” katanya pada majlis meraikan pemenang peraduan Vanilla Coke bersama bintang AF3, di sini semalam.

Sempena hari lahirnya, Mawi diraikan dengan acara memotong kek bersama rakan seperjuangan, Reza yang juga berkongsi tarikh lahir sama.

Sebagai kejutan, teman AF3 lain bersama tetamu menyanyikan lagu Selamat Hari Jadi beramai-ramai hingga membuatkannya nampak begitu terharu.

“Saya tidak pernah menyambut hari jadi. Saya masih ingat, kali pertama dan terakhir saya meraikannya masa saya kecil dulu. Itu pun tanpa kek, cukup dengan bubur merah. Jadi terima kasihlah,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan Zezz Entertainment, Mohd Firhad Amat, berkata album Best of Mawi World terus mendapat tempahan di luar dugaan sejak dipasarkan Isnin lalu sama ada jualan kaset mahu pun cakera padat (CD).

“Sampai hari ini kami tidak menang tangan menerima tempahan. Bagi peminatnya, jangan risau kerana album Mawi berada di setiap kedai muzik di seluruh negara,” katanya.

Sementara itu di Kota Bharu, penyanyi sensasi semasa, Mawi diundang Kerajaan Pas Kelantan untuk membuat persembahan pada sambutan pengisytiharan Kota Bharu Bandar Raya Islam di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV di sini pada 1 September ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Takiyuddin Hassan memberitahu pemberita semalam, selain Mawi, kumpulan Hijjaz dan beberapa artis lain akan turut memeriahkan acara itu.

Beliau berkata, langkah kerajaan negeri menjemput Mawi mengadakan persembahan tidak bertentangan dengan Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat Hiburan 1998.

Katanya, kerajaan negeri tidak mengharamkan persembahan nyanyian sama ada oleh artis lelaki atau perempuan tetapi menetapkan peraturan seperti tidak ada campuran lelaki dan perempuan dalam satu kawasan.

“Kalau mahu mengundang artis perempuan kita benarkan di dalam dewan yang ditontoni kaum wanita, manakala bagi artis lelaki, semua penonton lelaki dan perempuan boleh menyaksikannya dengan syarat duduk secara berasingan,” katanya.

Takiyuddin berkata, undang-undang sebelum ini iaitu Enakman Hiburan dan Panggung Wayang, tidak menyatakan dengan jelas mengenai percampuran antara lelaki dan perempuan dalam sesuatu persembahan kebudayaan.

Takiyuddin berkata, Sultan Kelantan Tuanku Ismail Petra dijangka merasmikan majlis pengisytiharan itu. – Bernama